Toate ofertele Oportunitati Case/Vile Apartamente Birouri Terenuri Oferte Speciale
Oferte Speciale
Cautare dupa ID

2010 - Cumpărători versus vânzători

Anul 2010 a fost anul întrebărilor: “Vor mai scădea preţurile caselor?  Cât valoarează acum proprietatea mea? Ar trebui sa vând acum sau să închiriez?“
Tranzacţiile imobiliare au fost mult mai calculate. Astfel, sunt două tipuri de cumpărători: cei care cumpără o casă din maximă necesitate şi cei care vânează oportunităţi. Însă ambele categorii aleg cu grijă, caută, uneori chiar luni, inainte de a lua o decizie, negociază la sânge. Pe de altă parte, proprietarii se împart şi ei in două categorii, indiferent dacă vorbim de marii dezvoltatori imobiliari, mici investitori sau simpli proprietari, care  oferă un imobil spre  vânzare.  Visătorii nostalgici şi realiştii, mai mult sau mai putin forţaţi de împrejurări.
Visătorii nostalgici sunt in mare parte deţinători de imobile construite sau achiziţionate în perioada de boom imobiliar, la preţuri exorbitante. Acestora le este aproape imposibil să se împace cu ideea că trăim alte vremuri si nu sunt dispusi să negocieze preţul, când ştiu ce costuri de achiziţie au avut la momentul respectiv. De regulă, au o situație materială peste medie, nu depind de vânzarea imobilului respectiv, implicit nu au motive serioase să vândă, aşa că oscilează mereu între închiriere şi vânzare.
Aceştia sunt si cei mai dificili.

Realiştii sunt mai mult fortati de împrejurările economice actuale. Mulţi dintre ei sunt dezvoltatori imobiliari, cu multe unităti pe stoc, datornici la bănci. Astfel, aceştia sunt nevoiţi sa înfrunte realitatea şi să devină mai flexibili in negocierea prețului.
Deşi oferta este variată, sunt puţine imobile bune, vandabile. În Bucureşti, unde există si cea mai mare cerere, dar şi ofertă, ne lovim de lipsa ofertelor bune, cu un raport bun calitate, locatie, preţ. Zona centrală şi ultracentrală este sărăcăcioasă în proiecte rezidenţiale noi. Majoritatea imobilelor noi sunt poziţionate pe un lot mic de teren, de regulă, acolo a fost cândva o casă. Insetaţi de câştiguri imediate, îgnorând legea, fiecare a construit cum l-a taiat capul. Nu e de mirare că acum se vând atât de greu.

Ideea de confort este dată de spaţiu, poziţionare, acces, vecinătăţi si facilităţi. Din păcate, nu s-a ţinut cont de acest lucru, când doreai să construieşti un bloc de 5 etaje, pe un teren de 350 mp, eventual cu dublu calcan. Ideea era să valorifici la maxim acel teren si să obţii un profit cât mai mare. Astfel, multe dintre aceste apartamente “noi” au de multe ori doar avantajul locaţiei. În rest, ne lovim de spaţii interioare meschine, prost compartimentate. Dar locaţia ridică preţul şi cei cu pretenţii vor plăti 300.000 – 400.000 euro pe un apartament de maxim 150 mp.
Alternativa ar fi o casă in împrejurimile Bucureştiului. Aici oferta este ceva mai generoasă în ceea ce priveste spaţiul de locuit. Însă cumpărătorii trebuie să aibă grijă ce aleg. Este dreptul lor sa fie pretenţioşi. Preţurile au devenit tentante în multe zone, precum Pipera, Otopeni, Corbeanca, Snagov. Dar şi aici întâlnim proprietăti şi proprietăţi. Unele au fost construite strict pentru vânzare, altele au fost supervizate îndeaproape de către actualii proprietari.

Să sperăm că această recesiune economică a adus şi lucruri bune si odată cu trecerea ei, vom fi învățat din greşeli. Ca intr-un cerc vicios, cererea a impulsionat creşterea ofertei, dar şi a preţurilor. Accesul facil la credite ne-a facut să cheltuim şi banii pe care nu-i aveam.
Uşor, vom ieşi din această recesiune, insă să nu uităm că, în mare parte suntem responsabili de creşterea nejustificată a preţurilor în imobliare.

Anul 2011 va mai produce scăderi de preţuri pe segmentul imobiliar. Nu va fi cu mult diferit de anul 2010. Media va fi de 12%. Numărul executărilor silite va creşte, ceea ce va duce la apariția multor “oportunitaţi”.

Apartamentele vechi din cartierele bucureştene, vor mai pierde uşor teren, in fața ofertei din ce in ce mai tentantă, a apartamentelor aflate in ansambluri rezidenţiale noi.
Și cum nu tot ce e nou trebuie să fie bun, așa cum nici tot ce este vechi trebuie să fie prost, stimați cumpărători, alegeți cu grijă, in funcție de necesitățile şi posibilitățile dumneavoastră.